LR Seime svarstomas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimas, kuriam įsigaliojus, pradedantiems vairuotojams leistina alkoholio norma bus sumažinta praktiški iki nulio 0.01‰.
Nemanau, kad šie pakeitimai kam nors pakenks, bet nemanau, kad ir padės kovojant su avaringumu.
1. Statistika nerodo jokio ryšio tarp leistinos vairuojant alkoholio koncentracijos 0.00 ‰- 0.8 ‰ ir avaringumo (mirčių keliuose):
Anglijoje, Maltoje leistina vairuotojo mėgėjo alkoholio koncentracija 0.8 ‰ ir apie 30 kelyje žuvusių žmonių 1 milijonui gyventojų. Tarp šalių kurių keliuose didžiausias mirtingumas yra Rumunija ir Vengrija, kuriose nustatytas 0 ‰ limitas. Šiose šalyse milijonui gyventojų tenka daugiau nei 100 žuvusių keliuose. Nė viena senosios ES valstybė nėra nustačiusi nulinės promilių ribos. Tai- daugiausia jaunųjų ES narių teisinės sistemos atributas. Be minėtų Rumunijos ir Vengrijos, 0 ‰ limitas nustatytas dar Čekijoje ir Slovakijoje. Tik Italijoje vairuotojams iki 21 metų amžiaus irgi nustatyta 0 ‰ riba, tačiau ir ši valstybė tėra saugumo keliuose vidutiniokė.
2. Įstatymo rengėjai savo aiškinamajame rašte nepateikia statistikos, kad pradedantieji vairuotojai kaip nors išsišoka bendrame girtų vairuotojų kontekste. Tiesa ten rašoma, kad dažniausiai avarijas neblaivūs padaro vairuotojai iki 34 metų amžiaus, tačiau neaišku, kokį tai sudaro procentą iš bendro vairuotojų skaičiaus. Jeigų išties vairuotojai iki 34 metų amžiaus nepakankamai drausmingi, tai gal vertėtų nulinius promilių limitus ir nustatyti iki 34 metų amžiaus, o ne vairuotojams turintiems iki 2 metų vairavimo stažą.
3. Įsigaliojus pakeitimams, teismuose padaugės bylų, kuriose vairavimu išgėrus bus kaltinami vairuotojai, prisivalgę, bananų, duonos, prisigėrę vynuogių, obuolių sulčių ar kefyro. Apie piktnaudžiavimą širdies lašais, jau nėra ką ir kalbėti. Kai kurių šaltinių teigimų šiuose produktuose yra alkoholio, kurio pėdsakai, teoriškai gali būti aptikti organizme.
Šiaip ar taip reikia prisiminti, kad nesvarbu, koks alkoholio kilmės organizme šaltinis, taisyklės tiesiog draudžia vairuoti apsvaigus nuo alkoholio ar vaistų, sergant, pavargus. Policijai nepasiteisinsite, kad išgėrėte litrą kefyro ar suvalgėte nežinau jau kokį kiekį pernokusių bananų.
4. Pradedančio vairuotojo statuso ir su tuo susijusių promilių bei važiavimo greičio apribojimų, galima išvengti pasinaudojant landomis Lietuvos įstatymuose. Tereikia sulaukus 16 metų išsilaikyti A1 kategoriją ir gauti motociklininko teises. Teises atiduoti mamai iki 18 metų. Sulaukus pilnametystės pasibaigia ir pradedančio vairuotojo stažas. Tuomet išlaikius B kategorijos vairuotojo egzaminą, išduodamos visavertės, 10 metų galiojančios teisės. Ir viskas. Jokių žalių lapų, jokių promilių ir greičio diskriminavimo. Sėdi ir važiuoji.
eilini karta gryba pjauna kaip ir su tamsintais stiklais, bene drausti bausti
Mečiau rūkyti, kramtau nicorette. Kartą pabandžiau kaip ji veikia alkotesterį (ne iš prastų, kaina apie 500) Parodė 0,67. Po kelių min, praskalavus burną vandeniu buvo 0,00. Kaži profesionalus policijos alkotesteris ką parodytų
Nežinau, mano, kaip ne teisininko nuomone, mūsų Seimas seniai daro pataisas, kurios viens prie vieno kaip ir tvirtinamos Rusijos Dūmoje. Galima būt pavardinti tas paraleles, o bet iš tikrųjų svarbiausia šiaip tik tai, kad turbūt esam užsikrėtę labiausiai tuo virusu :(… Na, ta prasme, kad mąstome visvien dar labai panašiai :)
Kad mūsų seimas yra visiškas nulis bet kurios gyvenimo srities išmanyme, tai seniai ne naujiena.
Grybą pjauna ir čia.
Laikas keisti rinkiminę sistemą, iš rinkimų pašalinant bet kokius pinigus: tegul rinkimuose kaunasi ne dideli pinigai su dar didesniais, o idėjos kaip pakelti šalies ekonomiką bei gyventojų gerbūvį.
Įrodyta, kad išgėrus bokalą alaus, reikšmingai suprastėja reakcija, tačiau problema ne čia, o ta, kad išgėrus viena bokalą, tūkstantį kartų padidėjas noras išgerti dar vieną.
Mum neverta lygintis su vakarų šalimis, nes mes esame rytų šalis, ir mes negerbiam įstatymų, net seimo nariai, todėl vienintelis būdas ką nors pakeisti – ilgą laiką taikyti labai griežtas taisykels ir bausmes, bei aktyviai kontroliuoti, jų vykdymą, nes tai vienitelė veiksminga priemonė, kurią supranta ex homosovietikus
Labai griežtos ir bus laikytis sveiko proto.